Yetişkinlerde Ortodonti

Ortodontik Tedavi İçin Çok Mu Geç Kaldım?

Dişleri saran diş eti ve kemik yapısı sağlıklıysa her yaştaki bireye ortodontik tedavi uygulanabilir ve üst yaş sınırı yoktur. Diş bozukluklarıyla ilgili farkındalığın artması ve gelişen teknoloji sayesinde erişkin hastalarımızda her yaşta ve kısa sürede başarılı tedavi mümkündür.

Yetişkinlerde Ortodontik Tedavi Neden Önemli?

Güzel bir gülümseme iş hayatında da, sosyal hayatta da yetişkinler için olmazsa olmazlardan biridir. Dişlerin ve çenelerin bozukluklarının düzeltilmesi gülüşünüzü güzelleştirir özgüveninizi arttırır. Yaşla birlikte alt dişlerin de konuşurken görünür hale gelmesi, önceden önemsenmeyen çapraşıklıkları görünür hale getirir. Yaşla birlikte kemik erimesi ve diş eti çekilmelerinin artmasıyla gülüş estetiği bozulabilir. Dişler aşınıp boyutları düzensizleşebilir. Ayrıca yetişkin hastalarda diş kayıplarının yaşanması ve komşuluğundaki dişlerin devrilmesiyle tüm çene yapısını bozabilir. Böyle durumlarda en sağlıklı ve ideal tedavi yaklaşımı ortodontik tedavidir.

Yetişkin Hastalarda Hangi Tedaviler Yapılır?

• Çapraşıklıkların düzeltimi
  • Boşlukların (diastema) kapatılması
  • Diş kaybından dolayı devrilen dişlerin dikleştirilmesi, protez ve implant için yer açma
  • Aşınmış ve kısalmış dişlerin boyunun uzatılması
  • Asimetrik dişlerin düzeltimi
  • Gülüş tasarımı
  • Daralmış üst çenenin genişletilmesi
  • Çene bozukluklarının cerrahisi (ortognatik cerrahi)

Yetişkinlerde Diş Teli Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Yetişkinlerde sanılanın aksine tel tedavisi daha zor değildir.

Tel tedavisinin süresi hastadan hastaya değişmekle birlikte ortalama 1 yıl civarı sürmektedir.

Dişlerin Düzelmesi İçin Metal Tel Dışında Bir Tedavi Yöntemi Var Mı?

Tellerin metal görünümünden hoşlanmayan ve estetik kaygısı olan hastalarımız için gelişen teknoloji sayesinde pek çok tedavi alternatifi bulunmaktadır.

• Kapaklı Seramik braketler
  • Şeffaf plaklarla ortodontik tedavi (invisalign)
  • Görünmeyen tel tedavisi (lingual ortodonti)
Mesaj Gönder