Ortodonti Sık Sorulan Sorular

SORU: İlk ortodonti muayenesi kaç yaşında yapılmalı?

CEVAP: Türk Ortodonti Derneği ilk ortodontik muayenenin 6-7 yaş civarında yapılmasını önermektedir. Bu yaşa gelindiğinde, süt dişlenme tamamlanmış ve çoğu çocukta birkaç kalıcı diş çıkmıştır, bu da ortodontik durumunuzu etkili bir şekilde değerlendirmemize olanak tanır. Bazı çene bozukluklarında erken teşhis ve tedavi çok önemlidir. Erken yapılacak tedavi, daha sonra daha zor veya kapsamlı tedaviden kaçınmaya yardımcı olabilir.

SORU: Dişlerim büyüdükçe düzelecek mi?

CEVAP: Hayır, düzelmeyeceklerdir. Yer darlığından dolayı çapraşık ve eğri konumlanmış dişler 20 yaş dişlerinin ağza sürdüğü dönemde daha da kötüleşebilir.. Çoğu insanda, kalıcı azı dişleri çıktıktan sonra, ön dişlerin yerleştiği alan yaşla birlikte azalır.

SORU: İlk muayene için nasıl randevu ayarlayabilirim?

CEVAP: Ofisimize telefonla veya internetten üzerinden mesaj göndererek ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda sitemizde bulunan whatsUp düğmesini kullanabilirsiniz. Randevunuzu planlamak için aradığınızda, asistanımız sizinle ilgilenecektir

SORU: İlk muayenede ne yapılacak?

CEVAP: İlk muayenede kapsamlı bir muayene gerçekleştirilecektir. Doğru tanı koymamızı sağlamak için gerekli fotoğraflar, dijital ölçü alınabilir  ve gerekirse panoramik röntgen) çekilecektir. Her tedavi bireye özgüdür. Size uygun olan tedavi alternatifleri ilk muayenede belirlenir ve tedavi süreci hakkında detaylı bilgi verilir.

SORU: İlk muayenede ne öğreneceğim?

CEVAP: İlk muayene sırasında üzerinde duracağımız beş temel soru vardır:

• Ortodontik bir problem var mı ve varsa nedir?
  • Sorunu düzeltmek için ne yapılmalı?
  • Dişlerin çekilmesi gerekecek mi?
  • Tedavinin tamamlanması ne kadar sürer?
  • Tedavi ücreti ne kadar olacak?

SORU: Diş telleri için diş çektirmem gerekecek mi?

CEVAP: Şiddetli çapraşıklık, yer darlığı, dudakların kapanmaması gibi durumlarda en iyi ortodontik sonucu elde etmek için bazı dişleri çekmek gerekebilir. Ortodontik tedavinin amacı düz dişler ve dengeli bir yüz profilidir. Bununla birlikte, yeni teknolojiyle gelişmiş ortodontik prosedürler sayesinde, ortodontik tedavi için dişlerin alınması her zaman gerekli değildir.

SORU: Tedaviyi tamamlamak ne kadar sürer?

CEVAP: Tedavi süresi her hastanın özel ortodontik problemine bağlıdır. Ortalama bir tedavi süresi 1-1,5 yıl olarak belirtilir.

SORU: Diş tellerinin maliyeti nedir?

CEVAP: Sizi muayene etmeden tedavi için kesin bir maliyet vermek imkansızdır. Her tedavi bireye özeldir. İlk muayene sırasında kesin maliyet ve ödeme seçenekleri konuşulacaktır.

SORU: Ne sıklıkla randevu alacağım?

CEVAP: Randevular, her hastanın ihtiyaçlarına göre planlanır. Diş teli takılan çoğu hasta 4 haftada bir görülecektir. Daha sık izleme gerektiren belirli durumlar varsa, randevular buna göre ayarlanacaktır.

SORU: Diş telleri ağrı yapar mı?

CEVAP: Diş telleri takıldıktan sonra dişler uygulanan kuvvetin etkisiyle ilk defa sıkıştığı için ilk 3 gün ağrı ve hassasiyet olabilir. Ağrılar ağrı kesiciyle hafifler ve yeme içmeye engel bir durum oluşturmaz. 3. gün sonrasında ağrı ve şikayetler azalır.

SORU: Tellerle spor yapabilir miyim?

CEVAP: Evet. Diş teli olan hastalarımıza tüm sporlar için ağız koruyucu önerilmektedir. Ayrıca telsiz ortodontik tedavi seçeneklerimiz de mevcuttur (invisalign).

SORU: Diş telleri varken yiyemeyeceğim yiyecekler var mı?

CEVAP: Evet. Tedavi başladığında, ne yapılması gerektiğini ayrıntılı bir şekilde anlatacağız ve kaçınılması gereken yiyeceklerin kapsamlı bir listesini sunacağız. Bu gıdalardan bazıları şunları içerir:, sakız gibi yapışkan yiyecekler, kola gibi asitli içecekler ve sert kabuklu kuruyemişlerden kaçınmanız önerilir.

SORU: Diş tellerim varken dişlerimi ne sıklıkla fırçalamalıyım?

CEVAP: Hastalar her yemekten sonra ve yatmadan önce günde en az 3 kez dişlerini fırçalamalıdır. Her hastaya tellerin nasıl fırçalanacağı ve ara yüz fırçasını nasıl kullanacakları gösterilecektir.

SORU: Ortodontide acil durum nedir?

CEVAP: Diş tellerinizde batma, acıtma ya da kırılma kopma olması durumunda doktorunuza mutlaka haber vermelisiniz. Acil bir randevuya ihtiyacınız varsa, size mutlaka zaman ayıracağız.

SORU: Bir çocuğun süt dişleri varken ortodontik tedavi yapılabilir mi?

CEVAP: Evet. Bazı ortodontik problemler erken müdahale gerektirecek kadar önemlidir. Bununla birlikte, bir hasta henüz tedaviye hazır değilse, tedavinin başlama zamanı gelene kadar o hastanın büyümesini ve gelişmesini takip ediyoruz.

SORU: Erken dönem tedavi  nedir?

CEVAP: Genellikle 7-10 yaş arası çocuklarda başlatılır ve yaklaşık 16-21 ay sürer. Erken tedavinin temel amacı, ortodontik problemin daha ciddi hale gelmesini önlemek ve çocukların kendilerine olan özgüvenlerini ve benlik imajını geliştirmektir. Bu dönemde takıp çıkartılabilir apareyler uygulanır çene ve bazen de dişler düzeltilebilir.

SORU: Çocuğum erken dönem tedavi sonrası diş teline ihtiyacı olacak mı?

CEVAP: Erken dönem tedaviler yani takılıp çıkarılabilir apareyler sayesinde diş bozuklukları, çene darlıkları, ters kapanan dişler gibi birçok problem düzeltilebilir. Apareyle düzelmeyen dişler olursa erken dönem tedavi sonrası diş teline ihtiyaç olabilir.

SORU: Yetişkinim, diş telleri takmak için çok mu geç?

CEVAP: Eğer dişleriniz sağlıklıysa her yaştan bireye diş teli takılabilir. Erişkin hastalar için telsiz ortodontik tedavi (invisalign) seçeneklerimiz de mevcuttur. Aslında tüm ortodontik hastaların yüzde 25’i yetişkin. Sağlık, mutluluk ve özgüven yetişkinler için hayati derecede önemlidir. Hiçbir hasta diş teli takmak için “çok yaşlı” değildir!

SORU: Diş protezi, kron kaplamam ve eksik dişlerim olmasına rağmen diş teli takabilir miyim?

CEVAP: Evet. Kaplamalı bir diş, basit dolgulu bir diş gibidir. Dişler eksik olduğunda, ortodontik tedavi kalan dişlerin dikleştirilmesine, hizalanmasına yardımcı olacaktır.

SORU: Neden bir ortodonti uzmanı seçmeliyim?

CEVAP: Ortodonti uzmanlık gerektiren bir bilim dalıdır. Ortodonti uzmanları, 5 yıllık diş hekimliği eğitimi sonrası 4 yıl süren ve hastalarına profesyonel, kişiselleştirilmiş tedaviler sunmalarını sağlayan kapsamlı ve özel eğitime sahiptir. Ayrıca bir ortodonti uzmanı yüzlerce vaka deneyimiyle mezun olur ve uyguladığı tedavinin sonuçları hakkında tecrübe sahibidir.

Mesaj Gönder